طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت بلاگ و خبری

طراحی سایت بلاگ و خبری

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی

تعمیر و پشتیبانی سایت

تعمیر و پشتیبانی سایت

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

سئو سایت در 5 دقیقه!

سئو سایت

سئو سایت در 5 دقیقه!

خب اول از همه باید بدونیم که سئو سایت یعنی بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو. ما با سئو رتبه کلی وبسایتمون یا محتوایی که تولید کردیم رو توی گوگل بالا میبریم.

سئو سایت

فرق سئو و تبلیغات پولی چیه ؟

تفاوت اصلی اینجاست که سئو سایت شامل رتبه بندی “ارگانیک” است ، یعنی حضور شما در این فضا هزینه ندارد. به زبان ساده شما محتوا را بهینه سازی میکنید که موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی کسی چیزی را جستجو می کند آن را بالای صفحه نشان دهد.

مثلا وقتی کسی “قورمه سبزی” را در گوگل تایپ می کند ، به احتمال زیاد به دنبال مواد اولیه و دستورالعمل پخت آن است. واگر شما مقاله ای درباره تهیه قورمه سبزی نوشته اید و می خواهید مردم آن را پیدا کنند، باید بالاتر از سایر وب سایت ها با دستور العمل های قورمه سبزی قرار بگیرید. که کار ساده ای نیست ، اما بازاریابی سئو همین است.

هدف این مطلب کمک به شما در درک نکات جستجو است تا بتوانید محتوای خود را بهینه کنید، در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید و نظرات بیشتری در پست های خود بگیرید. برای مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

عناصر اصلی سئو سایت

عناصر اصلی سئو سایت

سئوی داخلی

سئو داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این امر به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما ، نوشتن مرتب محتوای با کیفیت، اطمینان از متاتگها و عناوین شما و سایر عوامل بستگی دارد.

سئوی خارجی

سئوی خارج از صفحه نوعی از بهینه سازی است که در وب سایت شما اتفاق می افتد ، مانند کسب بک لینک. این بخش شامل ایجاد روابط و محتوایی است که افراد می خواهند به اشتراک بگذارند. که اگرچه میتواند زمان بر باشد، اما در موفقیت سئو ضروری است.

استراتژی های سئو سایت

کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید

وقتی صحبت از سئو می شود ، افرادی به دنبال دستیابی سریع به سود هستند، که اغلب “SEO کلاه سیاه” نامیده می شود. افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند ، بیشتر از روشهایی مانند پر کردن کلمات کلیدی و خراشیدن لینک برای رتبه بندی سریع استفاده میکنند. که این روشها ممکن است برای کوتاه مدت کار کند و بازدیدکننده ی سایت شما را بالا ببرد ، اما پس از مدتی ، Google سایت شما را مجازات و یاحتی در لیست سیاه قرار میدهد، بنابراین این روشها در دراز مدت به ضرر سایت شما خواهد بود.

اما “SEO کلاه سفید” راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین مستمر و پایدار است. اگر SEO را از این طریق انجام دهید ، بر مخاطبان انسانی واقعی خود تمرکز کرده و سعی می کنید بهترین محتواهای ممکن را در اختیار آنها قرار دهید و با بازی بر اساس قوانین موتور جستجو در طول زمان مخاطبان خود را پیدا می کنید.

چه کارهایی رو انجام ندیم؟
محتوای تکراری

وقتی شخصی سعی می کند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند ، ممکن است محتوای موجود در سایت خود را تکرار کند تا بارها و بارها آن کلمه کلیدی را در متن خود بدست آورد. گوگل سایت هایی را که این کار را انجام می دهند مجازات می کند.

متن نامرئی و پر کردن کلمات کلیدی

سالها پیش ، یکی از استراتژی های کلاه سیاه این بود که تعداد زیادی کلمه کلیدی را در انتهای مقالات خود قرار دهید ، اما آنها را به همان رنگ پس زمینه تبدیل کنید. این استراتژی شما را به سرعت در لیست سیاه گوگل قرار می دهد. همین امر در مورد پر کردن کلمات کلیدی که به محتوا مربوط نیستند صدق می کند.

مخفی کاری و تغییر مسیر

وقتی نوبت به تغییر مسیرها می رسد ، یک راه درست برای انجام آن وجود دارد. راه اشتباه خرید چندین دامنه غنی از کلمات کلیدی و هدایت کل ترافیک به یک سایت است.

لینک های ضعیف

شما باید پیوندهایی را از محتوا و سایتهای مربوط به سایت خود دریافت کنید که دارای ترافیک خاص خود هستند. خرید هزاران پیوند در 24 ساعت کار درستی نیست و در نهایت به ضرر وبسایت شما خواهد بود.

در این میان SEO کلاه خاکستری هم وجود دارد. که به اندازه SEO کلاه سفید درست و اصولی نیست ، اما به اندازه تکنیک های کلاه سیاه هم فریبکارانه نیست. شما سعی نمی کنید کسی را فریب دهید، با این حال ، در حال تلاش برای به دست آوردن مزیت مشخصی هستید.

در دنیای SEO ، مهم این نیست که چه کار می کنید بلکه نحوه انجام آن مهم است.

مبانی بازاریابی سئو سایت

حالا که با مفهوم کلی سئو آشنا شدیم، میتوانیم نحوه انجام بازاریابی سئو رو بررسی کنیم.

درک SEO کار سختی نیست، اما انجامش نیاز به عمل و زمان زیادی دارد. باید آزمون و خطا کنید و تجربه کسب کنید. سئو چیزی نیست که امروز تغییر دهید و انتظار داشته باشید فردا نتایج آن را ببینید. اما مطمئنا در صورت تداوم و در دراز مدت نتایج آن شما را شگفت زده میکند.

محتوا

“محتوا پادشاه است.”
بیل گیتس-1996

وقتی “غذای خانگی سریع و آسان” را در گوگل جستجو می کنید ، گوگل تمام انرژی خود را صرف پیدا کردن بهترین دستور تهیه غذای خانگی (که زمان کمی می برد و از مواد کمی استفاده می کند) در کل وب می کند.

گوگل سعی می کند دقیقاً آنچه را که خواسته اید به شما ارائه دهد و همیشه سعی دارد با هدایت شما به مناسبترین محتوایی که می تواند بهترین تجربه ممکن را برای شما بسازد.

پس اولین کار شما برای نتیجه خوب در زمینه سئو تولید محتوای عالی است. که مانند سایر مهارت ها نتایج عالی با تلاش زیاد به دست می آید.

درست همانطور که بهترین بازاریابی در جهان به شما در فروش محصول بد کمک نمی کند ، اگر محتوای با کیفیتی ندارید، SEO فوق پیشرفته هم بی فایده است.

عناصر کاربردی در محتوا

هزاران عنصر برای ایجاد محتوای با کیفیت وجود دارد. که اینجا به چند مورد از مهمترین این ویژگی ها اشاره میکنیم:

کیفیت

زمانی تولید یک محتوا با مجموعه ای از کلمات کلیدی استاندارد بود. اگر محتوای باکیفیتی ایجاد می کردید که در واقع مشکل کسی را حل می کرد ، شما برجسته بودید و این امر رتبه بندی آن را آسان می کرد.

امروزه محتوا بسیار پیشرفت کرده و بسیاری از مشاغل آنلاین دارای وبلاگ هایی هستند که از آنها برای بالا بردن ارزش سایت خود و رتبه بالاتر در Google استفاده می کنند.

تولید محتوای عالی آسان نیست ، اما خبر خوب اینکه همیشه نیازی نیست محتوای خود را از ابتدا ایجاد کنید. شما می توانید از آنچه دیگران ایجاد کرده اند استفاده کنید ، آن را به روز کنید و ارزش بیشتری به آن اضافه کنید و محتوای خود را برجسته تر کنید.

ویژگی اصلی که باید برای محتوای خود در نظر بگیرید این است که محتوای شما باید مشکلی را حل کند یا راه حلی برای هر چیزی که خواننده را به پست شما می آورد ارائه دهد. اگر اینطور نباشد ، آنها به سرعت صفحه شما را ترک میکنند و به Google اعلام میکنند که محتوای شما مشکل کسی را حل نمی کند.

هدف

گوگل تأکید زیادی بر هدف دارد. وقتی کاربر چیزی را در نوار جستجو تایپ کند ، چه می خواهد؟
آیا آنها می خواهند چیزی بدانند؟
آیا آنها سعی می کنند چیزی بخرند؟

به عنوان نویسنده ی محتوا باید در نظر بگیرید که انتخاب کلید واژه ی اصلی بسیار مهم است.به عنوان مثال شما نمی توانید محتوایی در مورد “تنیس روی میز” ایجاد کنید و “پینگ پنگ” را به عنوان کلید واژه اصلی خود تعیین کنید. زیرا در اینصورت Google متوجه می شود که شما پاسخ درستی برای پرسش کاربر ارائه نمیکنید.

تازگی

یکی از معیارهای HubSpot نشان می دهد که تولید مداوم محتوا به رتبه بندی Google کمک می کند. با این حال ، ارسال محتوای جدید تنها یک راه برای نشان دادن طراوت سئو به گوگل است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با محتوایی که قبلاً منتشر کرده اید انجام دهید تا به روز شود.

مرور و به روز رسانی محتوا برای صحت ، رفع هرگونه پیوند خراب و به روز کردن داده های قدیمی با آمارهای جدید، راه هایی هستند که به Google نشان می دهید محتوای شما همچنان سزاوار جایگاهی در صفحه اول است.

4 نکته برای ایجاد محتوای با کیفیت
درک هدف کاربر

شما باید بدانید که خواننده وقتی در صفحه شما قرار می گیرد می خواهد چه کاری انجام دهد.

شناخت کاربر :

شما همچنین باید بدانید خواننده شما کیست ، چه چیزی را دوست دارد ، چه چیزی را دوست ندارد و چرا در وبسایت شماست.

جداسازی متن

در عصر حاضر توجه افراد کوتاه است و نوشتن دیوارهای غول پیکر متن دیگر کاربردی ندارد. متن خود را با تیترها و تصاویر به قسمت های کوچکتر تجزیه کنید.

کامل بودن محتوا

هیچ چیز بدتر از خواندن یک محتوای ناقص و بی سر و ته نیست. محتوای شما باید کامل باشد ، آیا خواننده وقتی مقاله شما را به پایان رساند ، همه چیز را دارد؟

تحقیق و انتخاب کلیدواژه

تا اینجا به طور مختصر به تحقیق در مورد کلمات کلیدی پرداختیم ، که تعیین می کند شما چگونه برند خود را بصورت آنلاین توصیف می کنید.

همه چیز از تاکتیک هایی که انتخاب می کنید تا نحوه پیاده سازی آنها و حتی نحوه ایجاد لینک ها را کلمات کلیدی تعیین می کنند.

از دیگر اشتباهات متداول در سئو متوقف شدن است. اینکه برای یک یا دو هفته بر روی سئو و تولید محتوای وبسایت خود تمرکز کنید و سپس متوقف شوید، کاری کاملا بی نتیجه خواهد بود. بهترین نتایج سئو دائماً در حال به روز شدن هستند.

تحقیقات کلمات کلیدی به دلایل مختلفی انجام می شود ، اما دو دلیل اصلی آن رتبه بندی در گوگل و ایجاد محتوای مرتبط است. کلمات کلیدی اغلب می توانند الهام بخش شما برای آنچه که مردم می خواهند بدانند باشند.

انتخاب کلمات کلیدی
انتخاب کلمات کلیدی مناسب

فرض کنید شما خدمات مشاوره می فروشید. هزینه خدمات شما ممکن است در طول یک سال به ده میلیون تومان برسد، که مبلغ نسبتا گرانی است.

اگر در کلمه کلیدی “راهنمایی های رایگان برای رشد مشاغل” رتبه 1 را دارید ، حدس بزنید چه نوع مخاطبی را جذب خواهید کرد؟

افرادی که به دنبال چیزهای رایگان می گردند! به این معنا که آنها احتمالاً در لحظه ورود به سایت شما کارت اعتباری خود را تحویل نمی دهند. این کلمه کلیدی می تواند ماهانه هزاران نفر بازدیدکننده برای سایت شما بیاورد. با این حال ، احتمالاً این مخاطب اشتباه است. و بهتر است کلمه کلیدی متفاوتی را انتخاب کنید حتی اگر به معنای کاهش 990 بازدید در ماه باشد.

تجزیه و تحلیل رقابت

شما کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کرده اید. از لحاظ زمینه ای به کاری که انجام می دهید مربوط است و بهتر است با آنچه می خواهید بفروشید همخوانی داشته باشد. کار بعدی شما چیست؟

قدم بعدی این است که بررسی کنید که برای کسب جایگاه در صفحه اول گوگل باید با چه کسانی رقابت کنید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا” را در نظر بگیرید. میزان جستجوی ماهانه آن نزدیک به 35000 است. اما کسانی بر سر این کلمه با هم رقابت میکنند که شهرت زیادی دارند و گوگل می داند که اطلاعات با کیفیتی ارائه می دهند. و به همین دلیل پیشی گرفتن از رقبا برای شما بسیار طول می کشد.

HTML

HTML سایت شما بخش مهمی از پازل بازاریابی سئو سایت است. بدون برچسب ها ، تیترها و توضیحات مناسب ، Google نمی تواند بفهمد محتوای شما درباره چیست و چرا باید رتبه بالاتری از رقبا داشته باشد.

شاید شنیدن نام HTML به عنوان بخشی از SEO شما را نگران کند، اما جای نگرانی نیست. برای استفاده از این ویژگی نیازی به درک کد ندارید، در بیشتر موارد ، تغییر HTML از منظر SEO به سادگی کپی و چسباندن است.

عناصر HTML

اکنون برخی از عواملی را که باید در HTML مورد توجه قرار گیرد، تجزیه می کنیم.

عنوان برچسب ها

چیزی که بسیاری از مردم آن را اشتباه می گیرند تگ عنوان و تگ H1 است. این دو عنوان متفاوت است و باید به همین ترتیب با آنها برخورد شود. برچسب عنوان چیزی است که در برگه بالای مرورگر شما نمایش داده می شود و وقتی صفحه شما در Google ظاهر می شود نشان می دهد.

ناحیه موجود در جعبه سیاه تگ عنوان شما است. این برجسته ترین سرفصل در جستجو است و دارای رنگ آبی یا بنفش است که برجسته است. شما باید از این بخش به بهترین نحو استفاده کنید و با استفاده از کلمه کلیدی اصلی کاربران را ترغیب کنید تا روی محتوای شما کلیک کنند.

توضیحات متا

توضیحات متا ناحیه زیر تگ عنوان است. در اینجا این فرصت را دارید که به کاربر بگویید محتوا درباره چیست. بهینه سازی کلمه کلیدی این بخش بسیار مهم است و بیش از 160 نویسه نیست. شما می خواهید آن را به درستی در هر دو صفحه نمایش تلفن همراه و رومیزی نمایش دهد.

Schema (طرحواره)

Schema نتیجه همکاری چندین موتور جستجو است. به عبارتی زیر مجموعه ای از برچسب های خاص HTML است که نحوه نمایش محتوای شما توسط SERP ها را بهبود می بخشد.

پس از اتمام افزودن طرح خود ، فراموش نکنید که صفحه خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز بدون مشکل اجرا می شود.

Alt text (متن جایگزین)

متن Alt ،تصویری را در مقاله شما توصیف می کند. همه محتواها این قسمت را دارند ، اما بسیاری از افراد از آن استفاده نمی کنند. منظور از متن alt این است که موتورهای جستجو می توانند به صورت شفاهی تصویر را توصیف کنند.

URL slug

قسمتی از URL است که به گوگل می گوید محتوای شما درباره چیست.

4 نکته برای بهبود HTML

در اینجا مهمترین نکاتی که باید برای بهبود HTML در سایت خود در نظر داشته باشید آورده شده است:

استفاده از ابزارهای کمکی:

ابزارهای مختلف برای سئو سایت وجود دارد که به شما کمک می کند مسائل HTML را در سایت خود شناسایی کنید. به عنوان مثال ، Ahrefs به شما می گوید که سایت شما دارای برچسب های عنوان تکراری است یا چند مقاله فاقد توضیحات متا هستند.

Piggyback در رقابت:

سرقت بد است ، اما استفاده از رقبای برتر خود برای الهام گرفتن بد نیست. اگر در تشخیص اینکه از چه چیزی باید برای تگ عنوان یا توضیحات متا استفاده کنید شک دارید، ببینید رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند.

هرگز کلمات کلیدی را پر نکنید:

هیچ چیز بدتر از یک توضیح متا با انبوهی از کلمات کلیدی نیست. حتی ممکن است منجر به جریمه شما از سمت گوگل شود.

تیترهایH2 ، H3 و H4 را فراموش نکنید:

ما در مورد تیترهایH1 صحبت کردیم ، اما سایر تیترها را فراموش نکنید. از این طریق به Google کمک می کنید تا بداند مقاله شما بر چه موضوعی متمرکز دارد.

معماری سایت

معماری اصولی وب سایت منجر به تجربه کاربری عالی می شود که برای سئو سایت مهم است. این ویژگی بر مواردی مانند زمان بارگذاری سریع ، اتصال ایمن و طراحی سازگار با تلفن همراه تمرکز دارد.

در حالت ایده آل ، قبل از خرید دامنه ، باید معماری سایت خود را ترسیم کنید. این کار به شما امکان می دهد که واقعاً وارد ذهن کاربر شده و راه خود را برای تجربه کاربری عالی (UX) هموار کنید.

عناصر معماری سایت

اگر برای درک معماری سایت مشکل دارید ، بخشهای زیر به شناخت شما از آن کمک میکند:

crawling آسان

کلمه “crawling” یا خزیدن به این معناست که گوگل سایت شما را بررسی میکند، کلمات کلیدی مهم را شناسایی می کند ، مشکلات موجود در سایت را تشخیص می دهد و از این عوامل برای تعیین رتبه شما استفاده می کند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید یا از یک مولد نقشه سایت آنلاین XML استفاده می کنید ، می توانید با ایجاد یک نقشه سایت با یک افزونه ساده ، این کار را برای Google آسان کنید.

هدف شما باید این باشد که crawling سایت را تا حد امکان آسان کنید. اگر گوگل برای بررسی سایت شما مشکل داشته باشد ، رتبه بندی شما دشوارتر خواهد بود زیرا هوش مصنوعی تمام کلمات کلیدی مورد استفاده شما را متوجه نمی شود.

محتوای تکراری

در مورد محتوای تکراری واقعیت این است که موتورهای جستجو وب سایت ها را برای محتوای تکراری مجازات نمی کنند و این کار به سئو سایت شما آسیب نمی رساند مگر اینکه این کار را به اشتباه (هرزنامه) انجام دهید.

در حقیقت ، محتوای تکراری زیادی در اینترنت وجود دارد. یکی از شرایطی که بسیاری از صاحبان سایت با آن مواجه می شوند ، داشتن محتوای تکراری است که در نوار کناری ظاهر می شود. اگر مقاله ای در وبلاگ خود آپلود می کنید و مقدمه ای در نوار کناری آن دارید ، گوگل می تواند آن را محتوای تکراری در نظر بگیرد.

سازگاری با موبایل

عملکرد سایت شما در موبایل مولفه ای است که اهمیت زیادی برای گوگل دارد و از آنجایی که استفاده از گوشی موبایل برای جستجو در اینترنت افزایش بسیاری داشته است ، نباید از آن غافل شد.

سرعت صفحه

اگر سرعت لود وبسایت شما خیلی کند باشد و یا حجم عناصر موجود در صفحه بیشتر از حد استاندارد باشد، ممکن است گوگل شما را جریمه کند یا رقابت را برای شما دشوارتر کند.

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Consule) اطلاعات مربوط به سرعت سایت را در اختیار شما قرار می دهد ، بنابراین نیازی به جستجوی ابزاری ندارید تا به شما بگوید سرعت صفحه شما چقدر است.

HTTPS and SSL

امنیت و ایمنی عوامل مهم رتبه بندی هستند. یکی از راه های تشخیص خوب از بد برای گوگل، استفاده از گواهینامه های SSL و HTTPS است. که قفل کوچکی را در کنار URL و HTTPS قبل از رشته URL به شما میدهد. که از نمادهای مهم گوگل برای اعتماد به سایت شماست و به اهداف بلند مدت شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *