طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت بلاگ و خبری

طراحی سایت بلاگ و خبری

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی

تعمیر و پشتیبانی سایت

تعمیر و پشتیبانی سایت

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

طراحی گرافیک

۱- طراحی مسطح یا تخت (Flat v2.0)

طراحی گرافیکی مسطح با ویژگی‌هایی از جمله گرافیک ساده، رنگارنگ، تایپوگرافی در سایز بزرگ، فضای سفید و طیف رنگی یا گرادینت ظریف شناخته می‌شود که با سبکهای مینیمالیسم (Minimalism)، باوهاوس (Bauhaus) و سبک سویسی (Swiss Style) سازگار است. طراحی مسطح در سال ۲۰۰۶ توسط Microsoft Zune معرفی شد و شرکت اپل با IOS 7 در سال ۲۰۱۳ آن را بروز نمود و توسط Google Material Design در سال ۲۰۱۴ بهبود پیدا کرد. زییاترین مثالی که از طراحی مسطح می‌توان نام برد بازی Monument Valley است.

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

طراحی گرافیک مسطح به عنوان یک زبان بصری، بسیار کاربردی است و به‌علت زمان کم بارگذاری، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این طرحها به راحتی با طرحهای دیگر آثار هنری پیچیده، دست نوشته‌ها و عکس ها ترکیب می‌شود و طرحهای متنوع جدیدی را تولید می‌کند. این سبک با طرح مسطح آغاز شد و با اضافه کردن عمق، نور،سایه و حرکت به‌روز شد.

در سال ۲۰۱۶ محبوبیت این سبک بسیار افزایش پیدا کرد بطوریکه طراحان UI از آن در طراحی سایت استفاده می‌کنند.

۲- تایپو گرافی پر رنگ و شاد (Bold, Playful Typography) 

طراحهای مسطح با استفاده از ابزاری به نام Glyphs به راحتی شروع به ساختن فونت می‌کنند زیرا هم ارزان است هم راه را به روی تایپوگرافی‌های خلاق و طراحی گرافیک چشمگیر باز می‌کند.

تایپوگرافی SNASKS روزنامه Washington Post پیشنهاد طراحان گرافیک است. نوشته‌های پر رنگ و سری فونت‌های سریف دار فانتزی، از خصوصیات بارز این نوع تایپوگرافی می‌باشد که جذابیت طراحی گرافیک را بیشتر می‌کند و بعلت کارایی فونت های سریف، جهت استفاده در رزولیشن‌ بزرگ مناسب است.

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۳- تصویر سازی شوخی با واقعیت (Whimsical Illustration)

به‌عنوان مثال : DropBox داخل خطوطی که توسط انسان کشیده شده، دیده می‌شود. خطوط طراحی دستی و خطوطی که توسط براش ها کشیده شده است در واقع ترکیبی از ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال و آنالوگ می‌باشند که طیف وسیع‌تری از سبک‌های تصویر‌سازی از جمله تصویر ایزومتریک (Isometric Projections) و تصویرسازی قهرمانان (Illustrated Hero) را به‌وجود می‌آورد.

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۴- نوستالژی جدید (The New Retro)

سبک Retro، تصاویر خلق شده در دهه‌های قبل را به نمایش می گذارد، بازیهای ویدیویی قدیمی مثل Mario که مردم از آن خاطره دارند. استفاده از طراحی ژئومتریک (Geometric Design)، رنگهای پر رنگ، پیکسل آرت (Pixel art) و الگوها (Patterns) به طراحان این اجازه می‌دهد تا طرحهای جدیدی تولید کنند . نمونه کارهای Tim Clomant مثال‌های خوبی برای معرفی این سبک است .

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۵- حرکت (Motion)

با کمک انیمیشن ۲بعدی و سینماگراف به عکس ها و تصویرسازی‌ها، زندگی می‌بخشند. یک حرکت کوچک یا سوسو زدن برای اینکه حواس شما را به خود جمع کند کافی است. این تصاویر از ترکیب یک تصویر ثابت و یک تصویر متحرک به‌وجود می‌آیند. مانند: سینماگراف،موشن گرافیک.

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۶- لوگوتایپ مینیمال (Minimalist Logotype)

مینیمالیسم، طراحی مسطح، فضای منفی (Negative Space)، گرادیانت ظریف، لوگوهای متحرک و لوگوهای خطی سبک‌هایی هستند که بیشتر لوگو های سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دهند.

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۷- اشکال هندسی (Geometric Shapes)

اشکال هندسی یکی از موضاعات جذاب سال ۲۰۱۶ بودند. در این تصاویر افکت‌های لوزی مانند و اشکال هندسی به سمت لایه‌های هندسی با تصاویر دهه‌های قبل ترکیب شدند. این نوع طراحی بیشتر در طراحی بسته‌بندی مورد استفاده قرار گرفته است.

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۸- الهام گرفته از چاپ (Print-Inspired)

استفاده از فرآیندهای پیش از چاپ دیجیتال، مانند بافت کاغذ، رنگهای چاپی و خطاهای چاپی (مثل تا خوردن کاغذ) در طرح‌ها، بخش جذابی از کارهای سال ۲۰۱۶ بودند که با الهام از ایده دستگاههای چاپ قدیمی نسبت به طراحی آن اقدام کردند.

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۹- تصاویر انتزاعی سبک سوئیس (Abstract Swiss)

در روزگاری که محبوبیت چیدمان‌های (Layout) قدیمی از بین رفته است، طراحان سعی کردند تا با شکستن قوانین گذشته، ساختار شکنی کنند و چیدمان های جدیدی تولید کنند که منجر به پیدایش سبک جدیدی از تصویر سازی شده است . در این سبک تصاویر به صورت تصادفی تغییر داده شده است تا ترکیب بندی های متفاوتی ایجاد شود. که در واقع هر کدام از این تغییرات کاملاً حساب شده و منطقی صورت گرفته است.

۱۰ سبک جذاب طراحی گرافیکی

۱۰- فیلم ها و کارتون ها (Movies and Cartoons)

فیلم های ابر قهرمانی بیشترین طرفدار را از سال ۲۰۰۱ داشته است. جذابترین فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی که در سال ۲۰۱۶ دارای طراحی گرافیک خاصی بودند شامل Game Of Thrones، Her، Under The Skin، Exmachina، Homeland و London Spy است و جذاب ترین کارتون The Outer Space در بازار کودکان است.